loading

تایل سقفی چیست؟

انواع تایل ها

اجرای سقف های کاذب روشی مناسب برای پوشش دهی اسیب های سقف اصلی مثل ایرادات گچ کاری ، اجرای انواع عایق ها ، زیبا سازی محیط و…. است . برای اجرای یک سقف کاذب زیبا و اصولی چند المان مهم وجود دارد.استفاده از مصالح با کیفیت( تایل سقفی ٰو…)، استفاده از تیم اجرا کننده ی حرفه ای و دوره دیده، استفاده از متریال های مناسب محیط کار از جمله ی این المان ها هستند.

ما در این مقاله به یکی از مهمترین مصالح کناف، یعنی تایل ها پرداخته ایم و مطالبی را جهت معرفی و انواع تایل ها ارائه کرده ایم. با تیم گچ کاری لوکس پلاستر همراه باشید .

تایل سقفی چیست؟

تایل های سقفی صفحاتی با ابعاد 60*60 (در صورت نیاز امکان سفارش ابعاد دلخواه وجود دارد) هستند که وزن سبکی دارند و در اجرای سقف های کاذب کناف استفاده می شوند . تایل ها توسط زیر سازی فولادی به سقف اصلی متصل می شوند و یک نمای زیبا در سقف ایجاد می کنند.

استفاده از تایل های سقفی امکان اجرای عایق های صوتی و حرارتی در سقف، اجرای نور مخفی ، دسترسی اسان به تاسیسات سقف را ایجاد می کند.
تایل های سقفی دارای تنوع زیاد در جنس طرح و رنگ می باشند و قابلیت اجرا در اکثر محیط ها را دارند. سرعت اجرا و نصب ان ها نیز از دیگر مزیت های تایل ها می باشد.

سقف کناف

انواع تایل های سقفی

تایل های ساده گچی:

تایل هایی تهیه شده با متریال گچ هستند که در دو نوع روکش دار و رنگ شده تولید و عرضه می شوند.

مدل های مختلفی چون ( تایل های ساده، حصیری ، سوراخ منظم ، سوراخ نا منظم ، تخم مرغی) در بازار وجود دارد که بر حسب نیاز و سلیقه توسط مشتری انتخاب می شود.
تایل های ساده گچی بدون سوراخ ویژگی جذب صوت ندارند. نوع روکش دار این تایل ها که از الومینیوم یا PVC هستند به راحتی تمیز می شوند.

مطالب مشابه  قیمت گچ کاری چگونه محاسبه می شود؟

تایل های گچی طرح دار :

بیشترین کاربرد این تایل ها در اجرای سقف های کاذب مشبک می باشد.کاور الومینیوم پشت تایل امکان اجرا در فضاهای مرطوب را برای این تایل ایجاد می کند. این تایل ها نیز سوراخ ندارند و جذب صوت نمی کنند.

تایل های PVC :

این تایل ها مشتعل نسیتند و عایق صوتی و حرارتی خوبی بشمار می روند و از تلف شدن انرژی جلوگیری می کنند.

این تایل ها دوام سقف کاذب کناف را بالا می برند و حتی در فضاهای مرطوب هم قابل استفاده هستند.
از این تایل ها بعد از اتمام عملیات سفت کاری می توان استفاده کرد و امکان سفارش در انواع رنگ های دلخواه وجود دارد. سهولت در تمیز کردن ان ها، امکان اجرای نورپردازی های زیبا از دیگر ویژگی های تایل های PVC است.

کناف

تایل های پوشالی :

تایل های پوشالی تهیه شده از براده های چوب و پودر مکنزیت و مخلوط ان با اب بدست می ایند. خاصیت اکوستیکی دارند و در برابر ضربه و رطوبت مقاوم هستند و جزو گروه تایل های عایق صوتی و حتی رطوبتی محسوب می شوند.
قابلیت رنگ امیزی دارند و همچنین امکان اجرای سقف های دکوراتیو با این تایل ها وجود دارد.

تایل های ارمسترانگ :

این تایل ها در رده ی تایل های یکپارچه هستند و به همین دلیل قابلیت استفاده در حجم های بزرگ سقف مثل مجتمع های تجاری را دارند.
این تایل ها از متریال هایی مانند PVC یا الومینیوم یا … تولید می شوند و سرعت نصب بالایی دارند.

تایل های فلزی :

این تایل ها از الومینیوم تهیه می شوند و صفحه سیاه پشت تایل ها کمک می کند سازه زیرسقف نصب شود. سوراخ های تایل از مرکز 5 میلی متر فاصله دارند.

مطالب مشابه  مصالح گچ کاری پرکاربرد کدامند؟

تایل های اکوستیک UPVC :

این تایل ها که یک عایق صوتی مناسب محسوب می شوند مناسب اجرا در محیط هایی مانند استودیو ، سالن کنفرانس و امفی تئاتر و… می باشد. هزینه ی اجرای این مدل تایل ها نسبت به دیگر تایل ها کمی بالاتر است.
از مزایای این تایل می توان به امکان اجرای نورپردازی، مقاومت در برابر پوسیده شدن، تنوع در طرح، بالا بردن عمر سقف کاذب، مقاوم در برابر ضربه و … اشاره کرد.
این تایل ها در دو نوع لبه دار و بدون لبه تولید می شوند که مدل لبه دار ان به شکل مشبک در سقف اجرا می شود و نکته ی اجرای تایل های مدل لبه دار اجرا در پایین تر از سطح سقف کاذب کناف است.

تایل اکوستیک

تایل های معدنی :

همانطور که از اسم این تایل ها پیداست از مواد معدنی مانند خاک رس، پشم سنگ و … تهیه می شوند و در انواع طرح ها و رنگ ها تولید و در بازار عرضه می شوند. این تایل ها بسیار سبک و فاقد مواد شیمیایی بوده و عایق مناسبی در برابر صوت و حرارت به شمار می روند.
قابلیت اجرای سقف های دکوراتیو با این تایل از دیگر مزایای تایل های معدنی به شمار می رود.

وجه مشترک تایل ها

در اکثر تایل هایی که معرفی شده اند ویژگی های مشترکی وجود دارد برای مثال بیشتر تایل ها قابلیت دسترسی به تاسیسات پشت تایل ها را در صورت نیاز به تعمیر و تعویض دارند، اکثر تایل ها سبک هستند و حمل کردن ان ها به اسانی انجام می شود.

هر تایلی با توجه به ساختار خود می تواند نسبت به حرارت، رطوبت یا صوت عایق باشد، استفاده از تایل ها به سقف زیبایی می بخشد، بعضی از تایل ها قابلیت اجرای سقف دکوراتیو را دارند،

تایل ها در انواع طرح ها تولید می شوند و امکان سفارش اندازه دلخواه را نیز دارند. سرعت اجرا و نصب بیشتر تایل ها نیز بالا است.

همچنین قابلیت اجرای نورپردازی را دارا هستند.

مطالب مشابه  چه سقفی برای سرویس بهداشتی مناسب است؟

اجرای سقف کاذب روی گچ کاری سقف

به کمک همه ی تایل ها می توان عیوب سقف اصلی مانند ایراداتی که در گچ کاری سقف به وجود می آید مثل ترک ها در گچ کاری ، یا موج در گچ کاری و سایه هایی که تیرچه ها در گچ کاری سقف می اندازند، را پوشاند. 

حتی گاهی به دلیل نفوذ رطوبت در سقف، باعث می‌شود گچ کاری سقف تخریب شود و نمای زشتی به سقف ببخشد. یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از این نمای بد گچ کاری سقف، اجرای سقف کاذب در سقف است.

کلام اخر

همانطور که در مقاله بالا خواندید سقف کاذب روشی عالی برای بازسازی و یا زیباسازی و عایق کاری محیط زندگی ما است و تایل ها عضو اصلی سقف کاذب بشمار می روند.

یکی از انواع سقف های کاذب که تایل های ان مهم ترین وجه تمایز ان با دیگر سقف های کاذب است سقف کاذب اسمان مجازی است. برای اشنایی بیشتر با این سقف ها مقاله ی سقف های اسمان مجازی را مطالعه کنید.

 

مطالعه مقاله ی سقف های اسمان مجازی

هرکسی با توجه به نیاز ، سلیقه و بودجه اش می تواند سقف کاذب خود را با متریال مورد نظرش اجرا کند.

بلاگکناف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *