loading

در بازسازی خانه دکوراسیون هر بخش از خانه را چطور انتخاب کنیم؟1

نورپردازی با دیوار کوب

خانه محیطی است که می تواند نیاز به اسایش و ارامش خانواده را تامین کند. اسایش در خانه با تهیه ی برخی امکانات به وجود می اید اما ارامش چیزی است که می توانیم با تغییر دکوراسیون و بازسازی خانه به بخش مهمی از این نیاز پاسخ دهیم.

در طراحی و تغییر دکوراسیون خانه با رعایت برخی نکات و اصول به راحتی می توانیم یک محیط کوچک را بزرگ نشان دهیم یا از همه ی نقاط خانه به بهترین شکل استفاده کنیم.

تیم بازسازی لوکس پلاستر در این مقاله شما را با بعضی از  اصول  بازسازی و تغییر دکوراسیون  اشنا می کند.  با ما همراه باشید

دکوراسیون هر بخش از خانه را چطور انتخاب کنیم؟

هر یک از فضاهای خانه کاربری متفاوتی دارند مثلا دکوراسیون پذیرایی قاعدتا با دکوراسیون اتاق خواب متفاوت است چرا که هر یک کاربرد متفاوتی دارند. ما در این بخش می خواهیم درباره ی ایده های تغییر دکوراسیون هر یک از فضاهای خانه جداگانه با شما صحبت کنیم.

درب ورودی

این محیط را طوری طراحی کنید که فرد هنگام خروج بتواند به راحتی وسایلی که نیاز دارد را بردارد یا وقتی به خانه بر می گردد برای مثال کیف و کلید و کفش های خود را به راحتی به جای خود برگرداند.

برای این کار ابتدا یک جاکفشی مناسب تهیه کنید. بهتر است یک نشیمن کوچک نیز در کنار جاکفشی تعبیه کنید تا پوشیدن و یا در اوردن کفش راحت باشد.

جالباسی و جا کلیدی نیز می تواند کاربری مناسبی در این فضا داشته باشد. یک لامپ کوچک یا هالوژن را در سقف این قسمت تعبیه کنید تا هنگام ورود و خروج دچار مشکل نشوند.

استفاده از هالوژن ها در سقف های کاذب مثل سقف کاذب کناف ، بسیار رایج  می باشد.

فرش کف این قسمت از خانه باید کوچک باشد زیرا سریع الوده می شود پس باید شست شوی ان راحت باشد.

در ورودی

دکوراسیون اشپزخانه

همانطور که شنیده اید اشپزخانه قلب یک خانه است و دلبازی ان امر مهمی است. برای اینکه یک اشپزخانه دلباز و بزرگ به نظر برسد در وهله ی اول نور زیاد مورد نیاز است.

نور

در طراحی پلان خانه همیشه یک پنجره در اشپزخانه تعبیه می شود که از نور طبیعی بهره کافی بره شود اما استفاده از نورهای مصنوعی نیز ضروری است.علاوه بر یک منبع نور مستقیم، نصب هالوژن در زیر کابینت ها، بالای کانتر، روی هود و … می تواند نور کافی را در اشپزخانه تامین کند.

مطالعه مقاله نورپردازی خانه

کابینت

بحث بعد انتخاب رنگ کابینت هاست. امروزه اکثر اشپزخانه ها اوپن هستند و دید کاملی به پذیرایی دارند. به همین دلیل برخی ها دوست دارند رنگ کابین ها با رنگ بندی دکوراسیون خانه هم خوانی داشته باشد پس با توجه به دکوراسیون خانه رنگ کابینت ها را انتخاب می کنند.

اما اگر دلبازی و لوکس بودن اشپزخانه برای شما در الویت است رنگ سفید یکی از بهترین گزینه ها برای کابینت هاست که تقریبا با همه ی رنگ ها هم ست می شود.

تغییر کابینت های آشپزخانه یکی از رایج ترین روش های بازسازی آشپزخانه است که تغییر زیادی در نمای خانه دارد.

فرش

مورد دیگری که در اشپزخانه به چشم می خورد فرش اشپزخانه می باشد. برای انتخاب فرش اشپزخانه به این موارد حتما توجه کنید.

فرش باید از جنسی باشد که رطوبت را خیلی جذب نکند که باعث ایجاد بوی بد شود( جنس فرش طوری باشد که زود خشک شود). در اشپزخانه نیاز نیست که حتما تمام فضا را فرش کنید.

از طرح های شلوغ استفاده کنید چرا که در کف اشپزخانه خورده ریز های مواد غذایی در کف ریخته می شود که اگر فرش طرح ساده داشته باشد ظاهر ناخوشایندی دارد.
به طور کلی یک گلیم زیبا می تواند انتخاب مناسبی برای فرش کردن کف اشپزخانه باشد.

پرده

پرده ی اشپزخانه نیز مورد مهمی است که در انتخاب ان باید توجه کنید. نوع پرده را طوری انتخاب کنید که بتوانید ان را به راحتی کنار بزنید و پنجره را به راحتی باز کنید تا از هوای مطبوع استفاده کنید.و همچنین والان پرده مزاحم ورود نور به اشپزخانه نشود.

مطالب مشابه  اصطلاحات گچ کاری بخش اول

رنگ پرده را نیز تیره تنخاب نکنید زیرا باعث تاریک شدن اشپزخانه می شود.

تاثیر نورپردازی بر نمای گچ کاری دیوار و سقف

با اینکه نورپردازی یکی از المان هایی است که می‌توان علاوه بر تامین نور لازم در محیط، از آن برای بیشتر جلوه دادن المان های تزئینی استفاده کرد؛ اما ممکن است این روش گاهی برای ما ایجاد مشکل کند.

از این جهت که اگر در سطح گچ کاری دیوارها یا سقف موجی وجود داشته باشد، یا در صورتی که از پانل های کناف در دیوار و سقف استفاده شده باشد، درزگیری به طور صحیح انجام نشده باشد، نورپردازی باعث می‌شود این ایرادات بیشتر به چشم بیایند.

در این باره می توانید در مقاله ی موج در گچ کاری اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اتاق غذا خوری

اگر خانه ی شما متراژ مورد نیاز برای در نظر گرفتن یک قسمت از خانه برای اتاق غذاخوری را دارد ، برای طراحی ان فضا به این نکات توجه کنید.

شما می توانید با دیوارهای جداکننده کناف فضای غذاخوری را از پذیرایی تفکیک کنید.

 

وجود یک نور موضعی بالای میز غذاخوری یک محیط مناسب برای صرف غذا رایجاد می کند.
میزغذاخوری را طوری انتخاب کنید که با مبلمان شما هم خوانی داشته باشد.

 

برای تزیین دیوار نزدیک به میز غذاخوری می توانید از بشقاب های دکوراتیو استفاده کنید تابلوهای رنگ روغن نیز انتخاب مناسبی هستند.

 

گچبری های شاهانه در سقف سالن غذاخوری می تواند این فضا  را به محیطی لوکس تبدیل کند.
وجود یک بوفه یا ویترین برای گذاشتن ظروف نیز به کیفیت طراحی شما می افزاید.

اتاق غذاخوری

اتاق نشیمن

بیشتر خانه ها به علت کمبود فضا اتاق نشیمن و پذیرایی را تلفیق می کنند. اما در صورتی که شما یک فضای جداگانه برای نشیمن در نظر گرفته اید به این نکات توجه کنید.

 

اتاق نشیمن فضایی است که ساکنین خانه گاهی برای انجام فعالیت های روزانه ی خود مانند کتاب خواندن، تلوزیون دیدن، عصرانه خوردن یا صرف چایی دور هم جمع می شوند بنابراین باید طوری طراحی شود که این کاربری ها را تامین می کند.

 

رنگبندی این فضا را به یک رنگ اختصاص ندهید می توانید از سه رنگ یا حتی بیشتر استفاده کنید. نیاز نیست همه چیز با هم ست باشند می توانید در طراحی دکوراسیون از رنگ های مکمل هم استفاده کنید.

برای مثال رنگ پرده های اتاق را مکمل رنگ مبل ها انتخاب کنید یا مبل ها را دو رنگ مکمل انتخاب کنید و از هر دو رنگ ان در والان پرده ی اتاق نشیمن استفاده کنید.

 

برای ایجاد یک محیط صمیمانه مبلمان راحتی را طوری بچینید که همه به هم دید داشته باشند و در مقابل ان تلوزیون را قرار دهید . یک اباژور در کنار مبل ها قرار دهید تا نور موقت را تامین کند.

 

کوسن ها به زیبایی مبل ها می افزایند همچنین کاربرد خوبی در استفاده از مبل دارند سعی کنید چند کوسن روی مبل ها قرار دهید.
وجود شومینه در اتاق نشیمن نیز این محیط را بسیار لذت بخش می کند.

 

 

بر روی شومینه طرح های زیبایی با استفاده از هنر گچبری و ابزارزنی قابل اجراست.
یک کتابخانه کوچک در کنار میز تلوزیون تعبیه کنید تا کاربری فضا را بیشتر کنید.

در دیواری که قرار است تلوزیون را در آن قسمت قرار دهید، می توانید ایده های زیبایی برای طراحی این قسمت اجرا کنید.

یکی از متداول ترین شیوه ها استفاده از متریال کناف برای ساخت wall tv یا همان دیوار تلوزیون است. کناف به دلیل انعطاف پذیری بالا می تواند هر طرحی که دلخواه شماست را قابل اجرا کند.

یا از رابیتس و گچ کاری روی آن می توانید برای طراحی این قسمت کمک بگیرید.

فرش کف نشیمن را طوری انتخاب کنید که وقتی فرد روی مبل نشسته پایش روی فرش قرار بگیرد تا از سردی زمین احساس ناخوشایندی نکند.

برای تزیین دیوار از انواع تابلوها می توانید استفاده کنید. وجود ساعت در این محیط نیز لازم است.

رنگ گچ کاری دیوارها را متناسب با رنگ دیگر اجزای این بخش انتخاب کنید.
نورپردازی این فضا نیاز به نور مستقیم و کافی دارد.

مطالب مشابه  روش اجرای سفیدکاری
اتاق نشیمن

تاثیر گچ کاری در لوکس بودن دکوراسیون

یکی از راه هایی که می توان از طریق آن بر شکیل بودن خانه افزود؛ اجرای سقف های حجیم و گچ کاری روی آن است.

این سقف های حجیم را می توانید با روش های اجرای سقف های کاذب مانند اجرای رابیتس کاری و با گچ کاری و گچبری کردن روی آن  به دست آورید.

در واقع با گچ کاری کردن روی سقف فرصت دارید که با اجرای انواع دکورها و ابزارزنی ها بر زیبایی خانه ی خود بیافزایید.

دکوراسیون پذیرایی

نکته اول این است که نیاز نیست کل کف پذیرایی را فرش کنید. قرار دادن چند فرش با متراژ های کم بسیار زیباتر و مجلل تر است.

مبلمان پذیرایی می تواند کلاسیک، مدرن، استیل یا سلطنتی باشد . بسته به سلیقه خود یکی از این سبک ها را انتخاب کنید. یا حتی می تواند دو یا چند سبک را تلفیق کنید فقط کافیست کمی خلاق باشید.

سبک کلاسیک یا سلطنتی سبکی لوکس و اشرافی است و هزینه ی اجرای ان نسبت به دیگر سبک ها بالاست.

در طراحی چیدمان این سبک رنگ طلایی رنگی غالب است. می توانید از لوستر هایی با این رنگ برای زیباتر کردن گچ کاری سقف خود استفاده کنید یا گچبری های کلاسیک را روی سقف خود توسط گچ کاران اجرا کنید.

مجسمه های بزرگ و کوچک جزییات زیبایی را ایجاد می کنند و بر اشرافی بودن محیط می افزایند.
قرار دادن یک بوفه یا ویترین برای گذاشتن اشیا و ظروف قیمتی که دوست دارید در معرض دید باشند ایده ی خوبیست.

تابلوهای نقاشی و یا تابلوهای فرش نیز برای تزیین دیوار این سبک مناسبند.
یک میز پذیرایی بزرگ و چند عسلی متناسب با مبلمانتان انتخاب کنید.

سبک مدرن نیز زیبایی های خاص خود را دارد و یک دکوراسیون جوان پسند و امروزی محسوب می شود. از گچبری های مدرن برای زیباترکردن سقف استفاده کنید و از رنگ طوسی که رنگ غالب در این دکوراسیون است در کنار رنگ های دیگر استفاده کنید.

در این چیدمان می توانید از انواع شلف ها یا باکس های گچی برای قرار دادن گل ها، کتاب ها یا دیگر وسایلی که می خواهید در دسترس باشند استفاده کنید.

اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق خواب مستر

در اتاق خواب مستر چون متعلق به دو نفر است باید فضای بزرگی داشته باشد.اگر فضای کافی را ندارید می توانید از تخت های تاشو یا کم جا استفاده کنید.
در دو طرف تخت خواب اباژور یا دیوارکوب قراردهید. بالای میز ارایش نیز می توانید از هالوژن ها برای نور متمرکز استفاده کنید.

کمد دیواری کاربری زیادی در اتاق دارد جایی برای لباس های اضافه، رخت خواب ها وسایل برقی و … محسوب می شود که نظم خانه را تامین می کند.
از رنگ های ملایم و ارامش بخش مثل ابی صورتی و … در رنگ بندی اتاق خواب استفاده کنید.

قراردادن یک کتابخانه کوچک نیز ایده خوبی است.
می توانید یکی از دیوار ها را کاغذ دیواری کنید تا گچ کاری دیوارهای اتاق از یک نواختی خارج شوند.

چیدمان را طوری انجام دهید که تخت مقابل در ورودی نباشد. بهترین مکان برای گذاشتن تخت موازی با پنجره ی اتاق است البته طوری که روبه روی در قرار نگیرد.
میز ارایش را روبه روی پنجره قرار دهید تا از نور طبیعی نیز برای انجام کارهایتان بهره بگیرید.

یک قالیچه کوچک جلوی تخت پهن کنید تا هنگام بیدارشدن از خواب و گذاشتن پاهایتان روی زمین سرد احساس ناخوشایندی نداشته باشید.
می توانید از پارتیشن ها برای ایجاد یک فضای رختکن استفاده کنید.
قاب عکس های دو نفره تان بهترین تزیین دیوار اتاق خوابتان است که فضا را خصوصی تر می کند.

دکوراسیون اتاق فرزندان

چیدمان اتاق فرزندان باید طوری طراحی شود که مانع فعالیت های ان ها نشود و به زبان بهتر بتواند امکانات فعالیت های مورد علاقه فرزندتان را فراهم کند.
اگر فرزند کودک دارید یک کمد بزرگ با طبقه بندی زیاد برای قرار دادن اسباب بازی های کودک فراهم کنید.

و اگر فرزندتان نوجوان است یک میز تحریر و کامپیوتر یا لب تاپ که بتوانند درس بخواند و بازی کند را سفارش دهید.

مطالب مشابه  ترفند های گچ کاری

کتابخانه نیزبرای فرزندان بسیار پرکاربرد است و باید فضایی برای ان در نظر گرفت.
در طراحی سقف اتاق فرزندانتان می توانید از سقف های اسمان مجازی که توسط تیم کناف کاری اجرا می شود استفاده کنید. می توانید هر طرح دلخواهی که فرزندتان می پسندد را حتی با یک عکس ساده در موبایلتان سفارش دهید تا روی سقف اتاق اجرا کنند.

سقف های اسمان مجازی چه ویژگی هایی دارند؟

سعی کنید تمام کف اتاق را با یک کف پوش مثل موکت بپوشانید تا کودکان و فرزندانتان به راحتی فعالیت کنند.
در رنگ بندی اتاق با توجه به جنسیت فرزند خود مبلمان را انتخاب کنید تا اتاق برایشان یک محیط متناسب با روحیه خود باشد.

دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام

روشویی های کمد دار انتخاب های مناسبی هستند و می توانید با گذاشتن وسایل بهداشتی خود در ان به سرویس بهداشتی نظم دهید.
ایجاد نور متمرکز بالای روشویی با استفاده از هالوژن می تواند ایده مناسبی باشد تا اصلاح و ارایش را با دقت بیشتری انجام دهید.
جلوی در های سرویس بهداشتی وحمام پادری یا یک فرش کوچک قار دهید تا پاهایتان را روی ان خشک کنید.
از نظم دهنده ها و قفسه ها برای نظم دهی وسایل حمام خود استفاده کنید.

سعی کنید از گچ کاری در این قسمت و دیگر فضاهای مرطوب کمتر استفاده کنید. چرا که گچ کاری در برابر رطوبت مقاوم نیست و آسیب می بیند.

دکوراسیون سرویس بهداشتی

دکوراسیون تراس

قرار دادن گل و گیاه اولین ایده ایست که به ذهنتان می رساند تا فضای تراس را زیبا کنید. استفاده از گلدان های اویزی یا دیوار کوب نیز تراس را زیبا تر می کنند.

قرار دادن یک باربیکیو در تراس هم بسیار جذاب و کاربردی است.
اگر فضای کافی برای قرار دادن میز و صندلی را دارید حتما این کار رانجام دهید. خوردن یک عصرانه در تراس با هوای باز وبوی گل و گیاه بسیار لذت بخش است.

اگر فضای کافی را ندارید می توانید یک نشیمن کوچک درست کنید. این کار حتی با وسایل دور ریختنی خانه تان امکان پذیر است فقط کمی خلاقیت می خواهد.
اگر دید مزاحم تراستان اذیتتان می کند می توانید از متریال های مختلف برای کاور کردن تراس استفاده کنید.

استفاده از حصیر، ورق های ایرانیت رنگی و … می تواند این دید مزاحم را بپوشاند.

اجرای کناف در بازسازی خانه

یکی از بهترین گزینه ها برای بازسازی خانه و ایجاد تغییر و تحول اساسی با کمترین هزینه و زمان، اجرای متریال کناف در سقف و دیوارهای کاذب است.

کناف به دلیل انعطاف پذیری و آسانی در روش اجرا بسیار مورد استقبال مشتریان قرار می گیرد.

می توانید از کناف برای اجرای سقف های کاذب و دیوارهای پوششی و دیوارهای جداکننده استفاده کنید.

همچنین اجرای کناف برای شما امکان عایق کاری را نیز فراهم می کند.

در مقاله ی سیستم های خشک کناف با این متریال به طور کامل آشنا شوید.

دیوار تی وی کناف

دکوراسیون حیاط

چه چیزی بیشتر از یک باغچه پر از گل های رنگارنگ چیدمان حیاط شما را زیبا می کند؟ حتما یک فضا را برای این کار در نظر بگیرید.

ساخت یک الاچیق برای هواخوری خانواده نیز ایده ی خوبی است. یا قرار دادن یک تاب برای اعضای خانواده می تواند بسیار مفرح باشد.
ساخت استخر به شرط داشتن زیرسازی مناسب نیز از دیگر ایده های طراحی یک حیاط زیبا و پرکاربرد است.

نورپردازی حیاط با توجه به مواردی که گفته شد انجام می شود. یعنی در صورت داشتن الاچیق وجود یک نور موضعی برای روشن کردن فضای الاچیق ضروری است. همچنین باغچه، استخر، و دیگر امکانات حیاط نیز نیاز به نورپردازی موضعی یا متمرکز دارند.

کلام اخر

با رعایت نکات و اصولی که مطالعه فرمودید می توانید یک محیط ارامش بخش و پرکاربرد برای زندگی خود و خانواده تان اماده کنید.

برای بازسازی منزل خود و اجرای گچبری، گچ کاری و کناف با تیم حرفه ای لوکس پلاستر تماس بگیرید.

ارتباط با ما

برای ارتباط با تیم ما روی آیکون های رایچت یا واتساپ در پایین صفحه کلیک کنید.

بلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *