loading

تزیین دیوار راهی برای بازسازی خانه


به محض ورود به خانه یا محل کار خود اولین منظره ای که در دید شما قرار می گیرد دیوار ها هستند. از این جهت با زیبا سازی و تزیین دیوار می توان زیبایی محیط را چندین برابر کرد و با توجه به کاربری محیط نوع تزیینات نیز می تواند متفاوت باشد.

در واقع این کار رابطه مستقیمی با دکوراسیون داخلی خانه دارد. این کار در بازسازی خانه شما نیز بسیار کارامد است. لوکس پلاستر در این مقاله می خواهد چند ایده تزیین دیوار را به شما معرفی کند. با ما همراه باشید.

پوشش های مختلف دیوار
در مرحله ی نازک کاری پس از اتمام سفید کاری دیوار و خشک شدن ان می توان متریال های مختلفی را روی ان پیاده کرد که با چند مورد ان اشنا می شویم.

رنگ امیزی دیوار
متداول ترین شیوه در ایران برای زیبا سازی دیوار رنگ کردن ان است. رنگ امیزی دیوار ها خود مدل های مختلفی دارند:

رنگ های پلاستیکی

رنگ های پلاستیکی به جز درجه 1 های ان قابل شستشو نیستد و در برابر رطوبت ضعف شدیدی دارند اما به دلیل زود خشک شدن و بدون بو بودن مورد توجه برخی کاربران اند.

رنگ های روغنی

رنگ های روغنی که در دو نوع مات و براق اجرا می شوند که رنگ های براق ان قابل شستشو هستند اما ایرادات گچ کاری در این نوع رنگ امیزی قابل دید است.

اما رنگ های مات  این ایرادات  گچ کاری را نشان نمی دهند و مانند رنگ های پلاستیکی قابل شستشو نیستند. این رنگ ها ماندگاری طولانی دارند.

رنگ اکرلیک
رنگ اکرلیک برای ایجاد کردن بافت های مختلف گزینه مناسبی است و زود خشک می شود. این رنگ ها بر روی تمام سطوح دیوارها اجرا می شوند اما بر روی چهارچوب های در و خود در ها قابل اجرا نیستند.

مطالب مشابه  حرفه گچ کاری یا گچکار حرفه‌ای

این رنگ ها قابل شست شو هستند و جایگزین مناسبی برای رنگ های روغنی به شمار می روند. این رنگ ها بدون بو هستند و بدون حلال نفتی هستند.

رنگ بلکا
این رنگ در برابر رطوبت واکنش نشان نمی دهد و ترک نمی خورد. عیوب دیوار را به خوبی پنهان می کند و خاصیت عایق در برابر حرارت را داراست. و البته هزینه ان به نسبت کمتر از دیگر رنگ هاست.

رنگ های مولتی کالر
این رنگ ها قابل اجرا برتمام سطوح است. این رنگ ها مات هستند زود خشک می شوند و گرد و غبار را کمتر جذب می کنند. در یک لایه نازک اجرا می شونذ و رنگ کمتری مصرف می شود.

رنگ های پتینه
پتینه کاری که در واقع یک هنر ویژه به شمار می روند و به رنگ های دکوراتیو مشهورند و قابلیت اجرا برای انواع سلیقه ها وجود دارد. همچنین قابل شستشو نیز هستند.

دیوار نقاشی شده

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری بهترین راه برای سریع ترین تغییر دکوراسیون است که به سرعت و راحت روی دیوار اجرا می شود. کاغذ های دیواری در انواع و طرح های مختلفی تولید می شوند. از انواع کاغذ دیواری های پر ظرفدار می توان به موارد زیر اشاره کرد.

کاغذ دیواری های کاغذی
کاغذ دیواری های کاغذی که قابل شستشو نیستند و با چسب های مخصوص ان ها را به دیوار می چسبانند. این موع از کاغذ دیواری ارزان تر نسبت به دیگر انواع کاغذ دیواری است اما ماندگاری بالایی نارد و به راحتی پاره می شود.

کاغذ دیواری نانو
همانطور که از اسم کاغذ دیواری های نانو مشخص است با استفاده از تکنولوژی نانو تولید می شوند. این کاغذ دیواری ها ماندگاری بسیار بالایی دارند و خیلی سخت اسیب می بینند اما با توجه به کیفیتشان قیمت بالایی دارند.

مطالب مشابه  اجرای استخر با بلوک سیمانی

کاغذ دیواری های سه بعدی
این نوع ازکاغذ دیواری ها قابل شستشو هستند و از فاصله 3 متری طرح های ان برجسته دیده می شوند. به همین دیلی جزو پرطرفدار ترین کاغذ دیواری ها هستند.

دیوار با پوشش کاغذدیواری

گچبری روی دیوار

برای تزیین کردن دیوار با استفاده از گچ بهترین روش گچ بری است که با بریدن گچ و شکل دادن به ان انجام می شود. گچ بری دارای سبک های مختلفی است که در مقاله ی گچبری مدرن یا کلاسیک به طور مفصل به ان ها اشاره کرده ایم.

گچ بری های پیش ساخته و … از انواع گچبری ها هستند که توسط یک استاد کار حرفه ای به زیبایی ساخته می شوند و توسط خود استاد کار یا تیم گچ کاری روی دیوار اجرا می شوند.

گچبری روی دیوار

اینه کاری روی دیوار

استفاده از طرح های مختلف اینه کاری در قسمت هایی از دیوار زیبایی خاصی به محیط می بخشد و خانه را لوکس می کند. اینه کاری هنری خاص است که روش ها و ابزار الات مختلفی دارد و روی اکثر دیوار ها قابل اجرا هستند.

از انواع مدل های اینه کاری می توان به اینه کاری اسلامی، اینه کاری لوزی، اینه کاری حجمی و … اشاره کرد که با توجه به سلیقه تان می توانید نوع ان را انتخاب کنید.

اینه کاری روی دیوار

دیوار های پوششی
دیوار های پوششی کناف یکی از راه های تغییر دادن دکوراسیون است که سرعت اجرای بالایی دارد و هزینه زیادی هم ندارد. با این متریال می توان نور پردازی های زیبایی را نیز اجرا کرد که بر جذابیت دیوار می افزاید.

مطالب مشابه  تیغه چینی دیوار1

دیوار های پوششی کناف ویژگی مهمتری یعنی خاصیت اجرای عایق صوتی و حرارتی دارد که باعث مورد توجه بودن ان شده است. روش اجرای این دیوار ساده است و مصالح ان در بازار عرضه می شود.

نورپردازی روی دیوار
از دیگر روش هایی تزیین دیوار نورپردازی روی ان است که هم زیبایی دیوار را بیشتر می کند و هم محیط خانه را روشن تر می کند. این روش هم انواع مختلفی دارد مانند نورپردازی های مخفی، لوسترهای دیواری، چراغ خواب های دیواری، واشر دیواری اویز دیواری و …

دیوار

دیوار پوش های سنگی
دیوار پوش های سنگی در انواع مختلفی مانند طبیعی ،انتیک، صنوعی و … در بازار وجود دارند. سنگ های انتیک یکی از این دیوار پوش های پر طرفدار هستند که استفاده ان در تعداد محدودی دیوار توصیه می شود که زیبایی خود را نشان دهد.

استفاده از طرح های دکوراتیو روی دیوار
امروزه طرح های دکوراتیو مختلفی مانند طرح های گل برجسته ، پروانه و … با جنس های متعدد مانند نمد و … در بازار وجود دارند که استفاده از ان در دیوار پشت مبل یا پشت تلوزیون و میز ناهار خوری زیبایی خانه را چند برابر می کند.

کلام اخر

ایده های که در این مقاله به ان ها پرداختیم از پر طرفدارترین متریال ها در ایران هستند که مورد توجه سلیقه ارشیتکت ها و طراحان دکوراسیون است. امیدواریم شما را در انتخاب دکوراسیون مورد نظر خود یاری کرده باشیم.

بلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *