loading

گچکار حرفه ای کیست؟

گچ کاری

در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا بر اساس تجربیات یکی از مهندسان به نام کشور، مطالبی را پیرامون تشخیص یک گچکار حرفه ای با شما به اشتراک بگذاریم. همین امر سبب می شود تا شما به راحتی بتوانید به تفاوت های بارز بین یک گچکار حرفه ای و یک گچ کار مبتدی و نابلد پی ببرید.

اگر می خواهید برای پروژه های کاری خود در فرایند ساختمان سازی از یک گچ کار خبره و متبحر با تیم برگزیده وی کمک بگیرید به شما توصیه می کنیم با ما در ادامه همراه باشید تا نظرات این استاد برجسته و اهل فن را درباره ی گچکار حرفه ای با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

تنها یک پنجم از کسانی که در حرفه گچ کاری مشغول به فعالیت هستند به صورت علمی این فن را دنبال می کنند و مابقی یک ساخت و ساز بساز و بفروشی را در کنار سودجویان تجربه می کنند.

مهندس بنام کشور  بر این باور است که تنها ۲۰ درصد از کسانی که در حرفه گچ کاری مشغول به فعالیت هستند علم کافی برای این فن را دنبال می کند در واقع ۲۰ درصد افراد گچکار حرفه ای هستند و ۸۰ درصد باقی مانده تنها به حرفه گچ کاری می پردازند.

چه تفاوت های بین یک گچکار حرفه ای با یک گچ کار نابلد است؟

گچکار حرفه ای به کسی گفته می شود که از ریز به ریز و جزئیات دقیق کار خود اطلاع داشته باشد. گچکار حرفه ای کسی است که می داند محور مختصات چیست و در مورد طریقه گونیا کردن، ریسمان کشی، شاقول کردن، استفاده از لیزر، ترکیب گچ و خاک، کشته کشی و بسیاری موارد دیگر علم کافی دارد.

این در حالی است که گچ کار نابلد و غیر حرفه ای دو تا دیوار را تنها با استفاده از یک ماله گونیا می کند و این کار از منظر یک فرد حرفه ای بسیار خنده دار است.

فرایند اتصال دو دیوار به یکدیگر و یا نقطه تلاقی ستون به دیوار نیازمند رعایت کردن نکاتی است که اگر گچ کار بدون دقت لازم این مهم را دنبال کند در پروژه کاری خود با شکست روبرو می شود.

چرا امروزه به گچ کاری توجه نمی شود؟

گچ کاری فنی است که نیاز به تخصص کافی دارد، اما مهندسین ما امروزه بدون آگاهی از روند کار، کار را از گچ کار تحویل می گیرند و یا شاید با علم به اینکه این روند کاری هزینه تمام شده کمتری برای آن ها دارد و در پروژه های بساز و بفروشی سود بیشتری را عاید آن ها می کند سکوت می کنند و از نواقص کار حرفی به میان نمی آورند.

مطالب مشابه  گچ و خاک و موارد استفاده از ان در گچکاری

اما باید به این مهم اشاره کنیم که دومین اصل پس از دیوار چینی در ساختمان گچ کاری است که اگر بدون علم به انجام برسد ضربات جبران ناپذیری را به سایر بخش های ساختمان وارد می کند. زمانی که دیوار چینی به اتمام می رسد روند گچ کاری و رنگ پاشی اصل مهمی است که کارایی ساختمان را محقق می کند.

گچ کاری تنها به این دلیل که بار مالی زیادی را به کارفرما وارد نکند شبیه یک کار ساده و سهل به قصد سود دهی بیشتر توسط دلالان و سود جویان دنبال می شود. همین امر سبب شده است که تیم گچ کاری به سرهم بندی کار برای یک شو تلویزیونی به منظور فروش سریع تر ساختمان به مشتری اکتفا می کنند و روند کاری با کیفیت را به دست فراموشی بسپارند.

اجرای دیوار

راه پیشرفت حرفه گچکاری و ترقی کیفیت ان چیست؟

این روزها تعداد افراد متعهد به کار که تنها برای به نمایش گذاشتن دستان هنرمند و توانمند خود مشغول به کار شوند بسیار کم است. هنر گچ کاری و گچ بری اگر به درستی و بر اساس اصول استاندارد خود طی شود بدون شک شما با یکی از شگفت انگیز ترین آثار هنری در فضای داخلی منزل روبرو می شوید.

این روزها روند گچ کاری شکل حرفه ای از خود نشان نمی دهد، زیرا گچ کاران بر اساس نیاز کارفرما که هدف اکثر آنها ساخت و ساز ساختمان به قصد فروش است فرایند کاری خود را با کیفیت بسیار پایینی دنبال می کنند.

اگر تقاضا برای گچ کاری حرفه ای با هزینه ای به نسبت بالاتر بیشتر شود شاهد پیشرفت کاری پیمانکاران گچ در این راستا خواهید بود. کیفیت گچ کاری حرفه ای بسیار بیشتر از گچ کاری های نامتعارف است و شما را در طی گذر زمان از دست به جیب کردن در امان نگه می دارد.

به چه کسی گچکار حرفه ای گفته می شود؟

• گچکار حرفه ای به کسی گفته می شود که در قدم اول به خوبی بداند ترکیب گچ و خاک چقدر است.

• حداقل ضخامتی که برای کشیدن گچ بر روی دیوار باید استفاده شود را به کار بگیرید این امر علاوه بر کمتر شدن هزینه های مصرفی کارفرما سبب کم تر شدن فشار بر روی ساختمان می شود.

• با شمشه کشی ساختمان و شاقول بندی به خوبی آشنایی داشته باشد.

مطالب مشابه  انواع تاورکرین و بالابر ها و نکات پیرامون ان ها

• گچکار حرفه ای باید بداند در فصل زمستان و تابستان چه تدابیری را باید بیندیشد تا به کار وی آسیبی وارد نشود.

• اولویت بندی برای گچ کاری سقف و دیوار را در یک دسته بندی کلی قرار دهد و به ترتیب این روند را دنبال کند.

• گچ کاری که بهره گیری از لیزر را بداند بدون شک موفق تر است به نصبت کسی که از این امر سر رشته ندارد.

• استفاده کردن از ابزار قدیمی سبب می شود کیفیت کار روند درستی را دنبال نکند.
گچکار حرفه ای کسی است که ترکیب درست گچ و خاک را بداند و از ضخامت متناسب گچ بر روی دیوار اطلاع داشته باشد. همچنین روند کار در فصل زمستان و تابستان را بداند تا به کیفیت کار وی آسیبی وارد نشود.

اجرای سقف

روند نگهداری از گچ و استفاده از آن توسط یک گچکار حرفه ای چگونه باید باشد؟

• گچکار حرفه ای در ابتدا باید بداند چه مقدار گچ و خاک را با یکدیگر ترکیب کند و بر اساس روند کاری روزمره خود مورد استفاده قرار دهد.

• در قدم بعدی گچکار حرفه ای باید از ترکیب اندازه و اصولی گچ و خاک با یک دیگر سر رشته داشته باشد و از گچ و خاک آماده استفاده نکند، زیرا به کار وی آسیب جدی وارد می شود.

• در فصل زمستان باید مراقب باشید در حین گچ کاری فضای داخلی ساختمان به زیر صفر نرسدف زیرا این امر روند کاری را با مشکل روبرو می کند و از سوی دیگر کار نهایی اصلاً کیفیت خوبی نخواهد داشت.

• اگر در پارکینگ یا فضای های که دما در فصل زمستان به زیر صفر می رسد فرایند کاری دنبال می شود باید حتماً از تهویه مناسب استفاده شود، زیرا دم کردن محیط سبب تو کشیدن گچ خواهد شد.

• حتماً در حین کار از خاک برای ترکیب شدن با گچ استفاده کند، زیرا این امر علاوه بر کمتر شدن هزینه های مصرفی سبب استحکام بیشتر گچ بری می شود. از سوی دیگر پرتی کار به حداقل ممکن می رسد.

• بالا رفتن سرعت کار بر اساس علم و دانش گچ کار بر حسب گچی که آماده می شود دنبال می شود و گچ به سرعت خشک و بلااستفاده نمی شود.

• گچکار حرفه ای باید بداند که اگر از گچ تنها برای پوشش دیوارها استفاده کند به سرعت سفت می شود و استفاده از آن دیگر غیر ممکن است که این امر هزینه های مصرفی کارفرما را اضافه می کند.

مطالب مشابه  کف سازی ساختمان

نکته

توصیه می شود به هیچ عنوان از گچ و خاک آماده استفاده نشود و ترکیب درست گچ و خاک باید توسط پیمانکار به خوبی در نظر گرفته شود؛ زیرا گچ به تنهای سفت و بلااستفاده است و ترکیب شدن بیش از حد خاک نیز کارایی آن را به صفر می رساند.

اصولی که برای پوشش دیوار ها و سقف ها در نظر گرفته شده است توسط یک گچکار حرفه ای باید در نظر گرفته شود تا کار با کیفیت بسیار بالایی دنبال شود.

گچکار حرفه ای در حین کار چه پارامترهای را باید رعایت کند؟

گچ کار حرفه ای پس از گچ کاری دیوارها که در ابتدا باید نصفه رو به بالا گچ کاری شود و سپس نصفه رو به پایین باید در عملیات گچ کاری سقف بسیار حرفه ای اقدام کند.

• رابیتس بندی کردن درست و اصولی
• رعایت کردن فاصله های بین میلی گرد ها
• در نظر گرفتن فاصله مناسب برای نصب نبشی در سقف

• استفاده کردن از رابیتس های با کیفیت به منظور جلوگیری از ترک های ایجاد شده روی گچ (ترجیحاً توصیه می شود از رابیتس ۱۲۰۰ گرمی استفاده شود) رابیتسی که وزن سنگین تری داشته باشد.

• رعایت کردن اصولی که برای یک ماله استاندارد نیاز است خود یک هنر به شمار می آید (اگر ماله خوبی استفاده نشود در فرایند کار شما به شدت شاهد افت کیفیت خواهید بود).

آشنایی با اصولی که برای گچ کاری سقف نیاز است و بهره گیری از متریال متناسب و هم سطح با طرح مد نظر از یک سو از سوی دیگر در نظر گرفتن ابزار کار استاندارد و با کیفیت سبب می شود گچ کار به یک کار با کیفیت دست پیدا کند.

کلام آخر

گچکار حرفه ای باید بر اساس تعهد کاری خود کار را به اتمام برساند نه بر اساس نرخ و تورم بازار از کار خود بزند تا به سود دهی بیشتری دست پیدا کند. از سوی دیگر باید بداند که از چه گچ و مواد اولیه ای استفاده کند تا در کیفیت کاریش مشکلی وارد نشود.

گچ کار حرفه ای اگر با تخصص و علم کافی روند کاری مرتبط با گچ کاری و گچ بری را دنبال کند رضایت مندی کارفرما را کسب می کند. امید است اطلاعات ارائه شده پیرامون آشنایی با یک گچ کار حرفه ای شما عزیزان را یاری رسانده باشد.

بلاگگچکاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *